Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » VW Beetle: Nový originál

VW Beetle: Nový originál

 
b293_db2011au00504_small

pondělí, 18. dubna 2011

Ikonický model značky Volkswagen pokračuje třetí generací. Na třech kontinentech, v Šanghaji, Berlíně a New Yorku, právě automobilka představila nejnovější podobu svého modelu Beetle, který navazuje na předchůdce New Beetle, který se na trhu objevil...

 

Ikonický model značky Volkswagen pokračuje třetí generací. Na třech kontinentech, v Šanghaji, Berlíně a New Yorku, právě automobilka představila nejnovější podobu svého modelu Beetle, který navazuje na předchůdce New Beetle, který se na trhu objevil v roce 1998 a za dvanáct let výroby přesáhly jeho prodeje hranici milionu kusů. Konstruktéři vyvíjeli technicky vyspělý automobil, který zůstává cenově dostupný a má ducha legendy jménem „Beetle“. V zadání pro novou generaci Beetlu byly také velmi agilní jízdní vlastnosti a úspornost, kterou ilustruje verze 1.6 TDI s průměrnou spotřebou 4,3 l/100 km.

Nový a sportovnější originál
Designéři chtěli zpracovat siluetu původního Brouka ještě výrazněji, než u modelu New Beetle z roku 1998. Navíc kladli velký důraz na dynamické proporce. Porovnání s modelem New Beetle z roku 1998 ukazuje, že nic nezůstalo při starém: „Brouk je nyní charakterizován jasnými, sebevědomými a suverénními sportovními proporcemi. Vůz je nejen nižší, ale i výrazně širší, kapota motoru je delší a dozadu posunuté přední okno výrazně příkřejší. To všechno vede k nové dynamice,“ vysvětluje Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen. Zatímco New Beetle mohl být nakreslen třemi polokruhy (blatník vpředu, blatník vzadu, střešní kopule nad nimi), nový model tuto geometrii opouští. Silueta střechy je výrazně plošší a navazuje na pojetí studie Ragster představené v roce 2005 v Detroitu. Novinka má šířku 1808 mm (plus 84 mm oproti New Beetle), výšku 1486 mm (minus 12 mm) a délku 4278 mm (plus 152 mm). Výsledkem jsou zcela nové proporce. Prodloužení vozu umožnilo střechu protáhnout, přední okno posunout dozadu a záď přizpůsobit obrysům původního Brouka. Nové optické těžiště spočívá na střešních sloupcích C. Vývojový tým současně zvětšil rozchod kol obou náprav a rozvor. Výrazně větší je nyní také zavazadlový prostor o objemu 310 litrů místo 209 litrů. Opěradla zadních sedadel jsou jako obvykle dělená a sklopná. Pohodlné nakládání zavazadel usnadňuje zadní výklopné víko s širokým úhlem otevření. Novinkou je homogenně do celkových linií integrovaný zadní spoiler (standardně pro motory TSI s výkonem 118 kW a 147 kW), který vytváří přítlak pro automobil s nejvyšší rychlostí až 225 km/h.

Tři výbavy, pět motorů
Nový Volkswagen Beetle se bude na celém světě dodávat ve třech výbavových liniích „Beetle“, „Design“ a „Sport“. Jednotlivé specifikace zveřejní Volkswagen v rámci mezinárodní jízdní prezentace. Nad rámec tří výbavových linií je možné modely Beetle individualizovat jednotlivými položkami z nabídky výbavy na přání, jako jsou bi-xenonové světlomety se světlomety LED pro denní svícení, panoramatická střecha, prémiová zvuková aparatura Fender či bezklíčový systém Keyless Access.
Volkswagen Beetle se bude na evropských trzích prodávat výhradně s přeplňovanými motory. Všechny varianty poháněcího ústrojí, jehož základem je vždy čtyřválec, slaví v této modelové řadě premiéru. Díky přechodu na přeplňované motory s přímým vstřikováním (zážehové TSI, vznětové TDI s přímým vstřikováním common rail) se podařilo v porovnání s předchůdcem výrazně snížit hodnoty spotřeby paliva a emisí. Trojice přeplňovaných zážehových motorů dosahuje v modelech Beetle výkonů 77 kW, 118 kW a 147 kW. Dva vznětové motory se dodávají ve výkonových stupních 77 kW a 103 kW. Všech pět motorů lze na přání kombinovat s dvouspojkovou převodovkou DSG. Snahu o úspornost dokladuje i fakt, že dokonce i Beetle 2.0 TSI 147 kW a nejvyšší rychlostí 225 km/h má udávánu v kombinaci s mechanickou převodovkou spotřebu 7,4 l/100 km. Velmi úsporná verze 1.4 TSI 118 kW DSG se spokojí v normovaném testu spotřeby s 5,9 l/100 km. Pro řádný přenos hnací síly motoru obou nejvýkonnějších verzí modelu Beetle na vozovku i v rychle projížděných zatáčkách jsou modely o výkonu 118 kW a 147 kW vybaveny sériově elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS, která zlepšuje při rychlejší jízdě ovladatelnost a snižuje klasickou nedotáčivost vozů s předním pohonem a motorem vpředu tím, že zabraňuje protáčení odlehčeného kola na vnitřní straně zatáčky aktivním brzdovým zásahem a zlepšuje tak trakci.


 

 
0eaf_db2011au00469_smallf1e1_db2011au00494_small317f_db2011au00497_smalle92a_db2011au00500_smallb293_db2011au00504_smallcbf3_db2011au00506_small
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz