Vw nasadí první motor cng turbo
pondělí, 17. prosince 2007
Volkswagen chce jako první výrobce na světě nasadit do svých vozů motory spalující stlačený zemní plyn (CNG) a zároveň využívající turbodmychadlo. Vedení automobilky počítá s tím, že uplatnění najde tato kombinace zejména v podnikových fleetech....
Volkswagen chce jako první výrobce na světě nasadit do svých vozů motory spalující stlačený zemní plyn (CNG) a zároveň využívající turbodmychadlo. Vedení automobilky počítá s tím, že uplatnění najde tato kombinace zejména v podnikových fleetech.
Výhodou motorů spalujících stlačený zemní plyn jsou především jejich ekologické ukazatele: emise CO2 jsou až o 25 %, CO o asi 75 % a aromatických uhlovodíků o asi 80 % nižší než u provozu na benzin. Proti provozu na naftu zcela odpadá produkce SO2 a pevných částic. Ve srovnání s LPG je výhodou také to, že u vozidel s motory na CNG nehrozí výbuch, a proto mají povolen vjezd do podzemních garáží. Pro provozovatele je hlavní výhodou nízká cena paliva CNG, která je zhruba poloviční proti ceně benzinu, přičemž jeden m3 plynu nahradí přibližně jeden litr benzínu. Cena CNG je nižší i než u LPG, kde je však spotřeba motoru o zhruba 15 % vyšší. CNG je téměř čistý metan, jehož produktem hoření je jen CO2 a voda. Přidání turbodmychadla k motoru na CNG zvyšuje jeho výkon i točivý moment již při nízkých otáčkách.
První motor CNG Turbo chce Volkswagen montovat již v prvním pololetí 2008 do typu Passat, který je nejprodávanějším fleetovým vozem v Německu. Podle Reinera Mangolda, šéfa tuningové firmy Volkswagen Individual vlastněné přímo koncernem VW, půjde o motor 1,4 l TSI. Výkon agregátu by měl dosahovat 110 kW, točivý moment 280 Nm při méně než 2000 ot/min. Po Passatu by se tento motor měl dostat i do kompaktního vanu Touran, do dodávky Caddy a do VW Golf.
Modely s motory na zemní plyn budou mít i normální benzinovou nádrž, což zvýší jejich dojezd. Passatu vystačí tlakové nádoby na CNG zhruba na 410 km a běžná benzinová nádrž na 400 km jízdy.