iFLEET » Archiv 2005-19 » Vychází FLEET č. 6/2011
Šesté pravidelné vydání magazínu FLEET firemní automobily a sedmé celkově, připočítáme-li úspěšný speciál TCO Fleet, právě vychází. Vydání zaměřené opět na široké spektrum témat svázaných s problematikou správy vozových parků má jako dominantní téma...
Šesté pravidelné vydání magazínu FLEET firemní automobily a sedmé celkově, připočítáme-li úspěšný speciál TCO Fleet, právě vychází. Vydání zaměřené opět na široké spektrum témat svázaných s problematikou správy vozových parků má jako dominantní téma nedávné vyhlášení ALD Automotive Fleet Awards 2011. Na dvanácti stranách přináší shrnutí letošního ročníku, kompletní výsledky a bohatou obrazovou dokumentaci celé akce.
Dalším zajímavým tématem je profilový rozhovor se dvěma osobnostmi, které po dlouhá léta patřily k významným manažerům významných společností domácího trhu. Oba se nyní přesouvají na nové pozice: pan Rudolf Javurek opouští křeslo ředitele společnosti Import Volkswagen Group a míří do centrály koncernu, Štefan Majtán, ředitel společnosti Arval CZ odchází na funkci regionálního ředitele. Rudolf Javurek v bilančním rozhovoru zdůraznil, že péče o klienta je pro všechny zastupované značky klíčová, stejně jako ochrana jejich investic. „U nás platí, že nová generace vozu nesmí znehodnotit tu předcházející,“ uvedl například a poukázal na koncepční linii, která je jasně patrná při pohledu na jednotlivé modelové řady značky Volkswagen v průběhu celé jejich existence.
Rozhovor se Štefanem Majtánem obohatil také jeho nástupce ve funkci, Gregor Bilik, který měl doposud na starosti slovenský trh. A právě fakt, že se českému vedení podařilo v začátcích činnosti Arvalu u nás přesvědčit centrálu o vhodnosti vstupu na slovenský trh, považuje Štefan Majtán za jeden z velkých úspěchů své práce. „Díky tomu jsme mohli plně rozvinout všechny synergie se slovenským trhem, které se nabízely,“ řekl Štefan Majtán. Gregor Bilik se zase nerozpakoval otevřeně přiznat, že jedním z jeho cílů je přivést Arval v České republice na pozici jedničky trhu operativního leasingu...
Profilové rozhovory s výraznými osobnostmi automobilového a fleetového trhu doplňuje také profil vozového parku společnosti Coca-Cola Hellenic Česká republika. Hovořili jsme o něm s panem Františkem Bílkem, technicko-provozním ředitelem společnosti, která sází primárně na vozy značky Škoda.
V seriálu článků mapujících daňové dopady různých forem financování a správy vozových parků jsme se v šestém vydání dostali až k situaci využívání soukromých vozidel zaměstnanců s příslušnými náhradami s tím spojenými. Zda se tímto způsobem dá nebo nedá daňově ušetřit, zjistí čtenáři v článku odborníků z PricewaterhouseCoopers Marcely Zbožínkové a Karla Herbsta. Dalšími odbornými tématy jsou remarketing ojetých vozidel, příčiny selhání řidičů při řízení, technické pojednání o systémech elektronické stability jízdy, označovaných nejčastěji jako ESP.
V sekci věnované firemní mobilitě se FLEET tentokrát věnuje vysokorychlostním vlakům v Evropě. Leckdo zná TGV, ale situace je mnohem barvitější. Koneckonců, nejdelší síť vysokorychlostních tratí dnes nemají v Evropě Francouzi, ale Španělé. U nás zatím můžeme zkratkou VHT (Very High speed Train) označit bohužel pouze jeden dvacetikilometrový úsek železniční tratě. Víte kde?
Mezi testovanými vozy se v šestém vydání objevují novinky Hyundai i40 s agregátem 1.7 CRDi a BMW 116i. Doplňuje je užitkový Volkswagen Crafter v provedení valník. A protože u nás běží tendr na nákup nových rychlých dálničních policejních vozidel, podívali jsme se, jak přistupují k této specifické části policejních vozových parků jinde ve světě.
Nový FLEET firemní automobily je opět k dispozici nejen předplatitelům tištěného vydání, ale také těm, kteří dávají přednost elektronické verzi, na stránkách publero