Vylepšený transit
pátek, 13. ledna 2006
Automobilka Ford přichází s modernizací stávající generace svého úspěšného lehkého užitkového vozu Transit. Všechna vylepšení jsou založena na průběžném vývoji tohoto v ozu a aktuální změny na inovovaném modelu jsou podle samotné automobilky...
Automobilka Ford přichází s modernizací stávající generace svého úspěšného lehkého užitkového vozu Transit. Všechna vylepšení jsou založena na průběžném vývoji tohoto v ozu a aktuální změny na inovovaném modelu jsou podle samotné automobilky nejzásadnějšími změnami této modelové řady za posledních šest let. Co je tedy nového? Změn doznala standardní výbava, přibyly nové karosářské verze, vyspělejší motory a také širší škála komfortních prvků.
Změny, které konstruktéři Fordu na novém Transitu udělali, nebyly samoúčelné. Naprostá většina z nich stojí na analýze požadavků a představ zákazníků. Konstruktéři automobilky Ford pracovali na tom, aby dokázali nejčastěji zmiňované připomínky provozovatelů těchto užitkových vozů zanést do nového modelu. Například bezpečnostní výbava nebo vylepšené zámky jsou výsledkem analýz detailních dealerských průzkumů spokojenosti zákazníků, také celá řada komfortních interiérových prvků se v novém Transitu objevila v reakci na postoje uživatelů užitkových vozů této kategorie. Jako odezva na požadavky klientů se v modelové řadě Transit objevila i zcela nová verze s nízkou střechou a středním rozvorem.
Inovovaný styling
Díky pozměněnému vnějšímu designu působí nový Transit o poznání moderněji. Ford touto změnou reaguje na nejnovější konkurenci, zejména výrazně stylizovanou novinku od Volkswagenu, model VW Crafter. Zájemci o nový Ford Transit mohou vybírat z rozšířené palety laků, rozšířila se i nabídka nově stylizovaných kol a exteriérových dekorativních prvků. Ke změnám došlo také v interiéru nového Transitu. I v tomto případě jde o reakci na přání provozovatelů, kteří požadují, aby jejich užitkový vůz byl uvnitř stejně příjemný a uživatelsky vstřícný jako moderní osobní automobil. Zcela nově je řešena přístrojová deska, včetně nové grafiky a řešení přístrojů. Volant je odvozen od modelové řady Focus C-MAX.
Patrně nejvýraznější změnou v kabině nového Transitu je přesunutí řadicí páky do ergonomicky lepší polohy přímo na palubní desku, aby ji měl řidič blíže volantu. Díky tomuto řešení se mezi předními sedadly vytváří nerušený průchod do zadní části vozu.
Nové motory
Pro nový Transit je připraveno šest vznětových motorů a jeden zážehový agregát. Škála vznětových jednotek zahrnuje nové motory Duratorq TDCi o objemech 2,2 l a 2,4 l, které jsou propojeny s pěti, nebo šestistupňovými manuálními převodovkami Durashift (v závislosti na zvoleném motoru).
Motory Duratorq TDCi o objemech 2,2 l a 2,4 l tvoří páteř nově koncipované nabídky motorů pro modely Ford Transit. Jde o nejnovější výsledky dobře fungující spolupráce při výrobě špičkových vznětových agregátů mezi společností Ford Motor Company a firmou PSA Peugeot Citroën. Motory 2.2 Duratorq TDCi a 2.4 Duratorq TDCi jsou prvními pohonnými jednotkami konstruovanými speciálně pro použití v lehkých a středních užitkových modelech.
Všechny vznětové motory pro modely Transit, které jsou vybaveny technologií přímého vstřikování nafty do válců common-rail, vyhovují emisním limitům normy Euro IV. Nové agregáty byly konstruovány tak, aby dokázaly splnit požadavky i teprve připravovaných emisních norem a aby vedle své vitality a výkonů vynikaly také hospodárností, dlouhou životností a nízkými servisními nároky.
Ochrana a bezpečnost
Dosavadní model získal řadu mezinárodních cen za svoji bezpečnostní výbavu. Nový Transit na tuto přednost navazuje a do soupisu bezpečnostních prvků přidává další položky. Ochranné systémy nového modelu účinně brání jeho zneužití či odcizení a pojišťovny na tuto skutečnost reagují výhodnými pojišťovacími sazbami
V nabídce jsou nyní dva druhy alarmů, z nichž jeden plní požadavky nezávislého výzkumného ústavu Thatcham pro ochranné systémy kategorie 1. Transit je vybaven také pasivním systémem zabraňujícím odcizení PATS (Passive Anti-Theft System), kapota motoru je uzamykatelná, dveřní zámky nemají problematické lanovody. Vůbec poprvé se v segmentu lehkých užitkových vozů objevuje programovatelné centrální zamykání. Díky němu si může majitel vozu zvolit, které dveře a na jaký pokyn se odemknou, přičemž škála možností zahrnuje celkem šest různých kombinací. Zákazník si při přebírání vozu může nechat nastavit konfiguraci, která mu nejvíce vyhovuje.
Při případné havárii chrání posádku modelů Transit velmi pevná struktura karoserie vozu, do standardní výbavy vozu patří airbag řidiče, airbag spolujezdce se však i nadále dodává za příplatek. Vůbec poprvé se na přání dodávají i boční airbagy montované do boků opěradel předních sedadel, které chrání hlavy a hruď vpředu sedících osob. Konstrukčně pozměněná přední část chrání nosnou strukturu vozu při kolizích v malých rychlostech. Do bezpečnostní výbavy patří i čtyři kotoučové brzdy a protiblokovací systém brzd ABS pro všechny verze, elektronický rozdělovač brzdných sil EBD, protiprokluzové zařízení BTCS a elektronický stabilizační systém ESP
Noé nastavení podvozku
Mezi nové komfortní prvky patří třístupňová regulace vytápění a ventilace, čtyři druhy čalounění (včetně kůže), deset verzí uspořádání sedadel či možnost doplnění výbavy o tempomat. Nové řešení dveřních zámků zvyšuje ochranu vozu před zneužitím.
Konstruktéři zapracovali také na podvozku a zavěšení kol, aby se nový Transit svým ovládáním a jízdními vlastnostmi ještě více přiblížil osobním vozům. Základní koncept podvozku se nezměnil, změnilo se však jeho nastavení. Kromě lepších jízdních vlastností se změny na podvozku a ve struktuře karoserie projevily snížením hluku, vibrací a skřípání o celých 20 %.
„Víme, že Transit je už řadu let skutečným fenoménem sektoru lehkých a středních užitkových automobilů, ale rozhodně neusínáme na vavřínech,“ tvrdí Peter Fleet, odpovědný ve společnosti Ford of Europe za marketing užitkových vozů. „Uděláme vše pro další posílení Transitu jako modelové řady, která vyhoví nejrozmanitějším druhům podnikání, ať už jde o firmu jednoho řemeslníka, nebo vozový park stovek rozvážkových vozů. Jsme přesvědčeni, že všechny změny provedené na novém Transitu přispějí k ještě větší popularitě těchto modelů.“