Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » Ženevské fleetové novinky

Ženevské fleetové novinky

 
af10_p1000237

pondělí, 7. března 2011

Ženevský autosalon otevřel své brány již po 81. a po dvou hubenějších ročnících, poznamenaných ekonomickou krizí, naznačil, že automobilový průmysl ožívá. Absolutních novinek sice nebylo mnoho, ale řada konceptů a nových verzí stávajících modelů...

 

Ženevský autosalon otevřel své brány již po 81. a po dvou hubenějších ročnících, poznamenaných ekonomickou krizí, naznačil, že automobilový průmysl ožívá. Absolutních novinek sice nebylo mnoho, ale řada konceptů a nových verzí stávajících modelů naznačila, že se zase „něco děje“. Podívejme se alespoň na ty nejzajímavější fleetově laděné premiéry, které letošní Ženeva nabídla.

Škoda Vison D
Je to Octavia, není to Octavia?

„Na Oktávku je to přece moc malý,“ bylo slyšet občas od některého z novinářů při obcházení škodováckého konceptu Vision D. Řada z nich hledala v konceptu spíše předobraz zatím nepojmenovaného modelu A Entry, který by se měl zařadit někam mezi Fabii a Octavii. Ale protože se má jednat o „budgetový“ model, tak k němu nový propracovaný koncept ze Škodovky příliš nesedí. Kdepak, i když jsou některé designérské prvky jistě obecné a nalezneme je postupně v ostatních nových modelech mladoboleslavské značky, D-Vision nás poměrně dobře informuje o tom, co čekat od nové Octavie. A s těmi rozměry se někteří nechali ošálit zásadním rozdílem v délce rozvoru a převisů. Krátkorozvorová Octavia s dlouhatánskými převisy působí opticky větší než dlouhorozvorový koncept (určitě přes 2700 mm) s velmi krátkými převisy. Ve skutečnosti nebude rozdíl ve vnějších rozměrech nijak dramatický.
Škodovka si vyhrála u nejnovější studie s detaily, řada skleněných prvků (loga značky, ozdobné lišty v interiéru) byla vyrobena z českého křišťálu, pro děti byl vzadu připraven zábavní systém, který nabídl pohled vpřed snímaný kamerou s doplněnými herními prvky. Zavazadlový prostor (pravda, o něco menší než v „bezedné“ Octavii) měl instalovány kovové lišty pro magnetický úchytný systém, což zní samo o sobě velmi zajímavě... Vision D je zajímavý koncept, který působí jako produkční vůz, až na křišťálové doplňky a bílý interiér tam není mnoho věcí, které by se nedaly prohnat masovou výrobou. Tak uvidíme...

Hyundai i40CW
Pohledná čtyřicítka

Hyundai si pro Ženevu připravil model i40, první skutečně evropsky laděný vůz střední třídy, navíc s karoserií kombi. Karoserii nechybí dynamika, je na ní řada zajímavých designérských prvků, místy je jich možná až moc, ale není pochyb o tom, že si korejská značka může dělat zálusk na solidní prodeje. Hyundai i40 totiž vypadá velmi solidně i zevnitř. Přední sedadla jsou vynikající, na zadních je pro nohy opravdu dostatek místa, což je dáno i velkorysým rozvorem 2770 mm. Nezklame ani zavazadlový prostor, který je velmi praktický. Základní objem činí 553 l, pro jeho zvětšení na 1719 l stačí překlopit opěradla zadních sedadel - se sedáky se nemanipuluje. Kvůli klesající linii střechy je vzadu méně místa nad hlavou, i když jsou sedáky poměrně nízko – inu, daň za „dynamiku“. Přístrojová deska zaujme kvalitou zpracování a použitými materiály, stejně jako novou infografikou. Zajímavostí je sedmdesátilitrová palivová nádrž, která by měla mimořádně úsporné verzi 1.7 CRDi 115 k vystačit až na nějakých 1400 km jízdy...

Kia Rio
Rio Grande

První generace vozu tohoto jména? Bída. Druhá generace? Nezáživný nižší standard. Třetí? Jako z jiného světa! Kia s novým Riem nastoupila na cestu ofenzivy v B segmentu a má velkou šanci uspět. Masivní karoserie vzbudí v mnoha uživatelích pocit bezpečnosti ve větší míře, než se to daří jiným malým autům. Přitom se jedná o elegantní, moderně působící auto, které nabídne v interiéru víc, než leckdo očekával. Na úroveň této kategorie je prostornost velmi solidní. Dospělí se usadí za sebe i vedle sebe bez problémů. Přístrojová deska má měkčený povrch, navíc v elegantním dvoubarevném provedení. Dobře působí i ztvárnění ovladačů. Rozvor 2570 mm konkuruje Škodě Octavii, zavazadlový prostor u hatchbacku nabídne 288 l podle VDA, což je méně než má k dispozici Fabia, ale oproti předchozí generaci Ria se jedná o pokrok. Pod kapotou budou velmi úsporné agregáty, kterým vévodí tříválcový turbodiesel 1.1D o výkonu 70 k, u kterého automobilka uvádí spotřebu jen 3,5 l/100 km, v případě vybavení systémem ISG (Stop-Start a pneu s nízkým valivým odporem) jen 3,2 l/100 km.

Kia Picanto
Pikantní drobek

Nová Kia Picanto vsadila na vzhled, zatímco interiér je i na tuto kategorii poměrně malý, nehledě na to, že na zadní sedačky se nastupuje pouze od spolujezdce, což není tak docela praktické. Ale použité materiály a výrazný design karoserie mohou oslovit zájemce o stylový miniautomobil, který si nemůže dovolit skutečnou „stylovku“. K pohonu slouží pouze zážehové agregáty, nejvýkonnější 1.2 nabídne 62 kW, nejúspornější 1.0 by se měla spokojit se spotřebou 4,2 l/100 km.

Ford Ranger
Drsňák roku

Nový Ford Ranger nabídne mohutnější, přitom zároveň elegantnější vzhled a samozřejmě větší prostornost interiéru. Uvnitř je znát na ztvárnění přístrojové desky a středové konzole nový styl Fordu, celkově je vyznění podstatně civilnější než u předchozí generace. Je to prostě osobní auto, nikoli heavy-duty záležitost... Prostoru na předních sedadlech je dost a dost, zadní sedadla mají sice opěradla téměř do pravého úhlu, ale místa pro nohy přibylo a celkově se zde sedí lépe než v předchozí generaci. Novinkou je i pohonné ústrojí sestávající z turbodieselu o objemu 3,2 l a šestistupňové převodovky. Pohon všech kol a redukce jsou ovládány elektricky.

Fiat Freemont
Italsko-americká montáž

Fiat Freemont není ničím jiným, než „převlečeným“ Dodge Journey a italská automobilka se to ani zvenčí nesnaží moc skrývat. Zato v interiéru se pokusila navodit atmosféru italské pohody a evropské kvality. Přístrojová deska je zcela nová a používá jiné materiály, než americký originál, což je jenom dobře. Sedačky jsou sice stejné (až na potahové materiály), ale to není na závadu. Pozitivem je také nahrazení agregátu od Volkswagenu (koncepce Pumpe-Düse) moderním agregátem JTD se vstřikováním common rail. Vyšší poloha sedáků druhé a třetí řady přispívá k dobrému výhledu, místa nad hlavou je i tak dost. Na evropských trzích by mohl Fiat při dobré cenotvorbě s tímto praktickým modelem zabodovat, ale na dotaz jak si myslí, že tento vůz přijmou Italové, odpověděly dvě italské novinářky: „Je to moc americké...“

Chevrolet Volt a Opel Ampera
Nejdřív napětí, potom proud

Dvojčata Chevrolet Volt a Opel Ampera se představila ve své finální produkční podobě. Oba liftbacky nabídnou komfortní sezení na předních sedadlech, zatímco vzadu to navzdory pohodlným sedadlům taková sláva není. Sice se podařilo zvětšit výšku nad hlavou tak, aby nehrozil úraz při zavírání víka zavazadelníku, ale nešikovný C sloupek nutí pasažéra mít hlavu mírně nakloněnou do středu vozu, což není nic příjemného. Vůz je pouze čtyřmístný, což ne každému vyhovuje, jakkoli se v pěti jezdí autem minimálně. Ale pro „strýčka příhodu“ se páté místo počítá... Mezi dvěma samostatnými sedadly je nezakrytá mezera – jakási průchodka do zavazadelníku. Zavazadlový prostor navíc nemá kryt. Opěradla zadních sedadel lze sice sklopit, nevznikne ale rovná ložná plocha.
Přelomovou technologii sériového hybridu podtrhují moderní „vychytávky“ v interiéru jako například dotykové ovládání prakticky všech ovladačů na středové konzoli a přenos veškerých informací prostřednictvím dvou barevných LCD panelů. Na klasické „budíky“ zapomeňte... Lákadlem vozu je především nízká spotřeba, praktičnost je ve srovnání s konvenčními vozy stejné kategorie nižší.



 

 
5a0b_p1000432a98a_01fordrangerwildtrakingeneva20114afb_2012kiariofrontsideviewc192_fiatfreemont1fc84_chevroletvoltampera12af32_p10002382992_opelamperaev13af10_p1000237
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz