iFLEET » Dalších 15 crashtestů Euro NCAP
Euro NCAP vydal letos již sedmou várku výsledků, v nichž se představilo 15 automobilů ze všech kategorií. Jedenáct vozidel z patnácti testovaných dosáhlo plného počtu pěti hvězdiček. Dva automobily si odnesly čtyři hvězdy, tři hvězdy potom získal jeden automobil a pouze jeden automobil odešel se dvěma hvězdami.
Téměř všechny nové automobily jsou dnes vybaveny autonomním brzdícím systémem (AEB), když ne standardně, tak za příplatek určitě. Navíc jsou téměř všechny nové automobily vybaveny vyspělými zádržnými systémy, které dokážou při čelním nárazu dobře chránit i cestující na zadních sedadlech. Za poslední dva roky, kdy Euro NCAP zahájilo vůči výrobcům automobilů úspěšnou kampaň na vybavování automobilů systémem AEB a setkalo se na straně výrobců s velkou odezvou, přibývá automobilů, které dosáhnou na nejvyšší hodnocení v testu. Některé z těchto systémů jsou již schopné autonomně brzdit i v případě, kdy se v jízdní dráze objeví chodec. A právě tyto testy jsou v plánu testů na rok 2016.
Plný počet pěti hvězd získaly v tomto kole BMW X1, Lexus RX, Mercedes-Benz GLC, Infiniti Q30, Jaguar XF, Jaguar XE, Opel-Vauxhall Astra, Kia Sportage, Kia Optima, Renault Mégane a Renault Talisman. Se čtyřmi hvězdami tentokrát odešly Nissan NP300 Navara a MINI Clubman. BMW Z4 byl letos třetím a posledním roadsterem, který byl testován a který je také z testovaných nejdéle na trhu. V roce 2013 sice prošel faceliftem, ale technicky zůstal nevybavený systémy, které zásadně ovlivňují výsledky testů Euro NCAP, tedy AEB, Lane Assist a dalšími, kterými jsou jinak všechny automobily mnichovské značky standardně vybavovány. Proto si jako jediný odnesl z testu pouze tři hvězdy. S nejhorším hodnocením dvou hvězd skončila Lancia Ypsilon, což bylo určitým zklamáním, protože tímto výsledkem dělá Ypsilonka příliš málo pro zachování dědictví kdysi velmi slavné a více než sto let staré evropské značky. Podrobné výsledky potom naleznete na webu www.euroncap.com.