Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Eventy » Zprávy » Den s Fleetem v Brně: Navzdory větru, navzdory dešti (aktualizováno)

Den s Fleetem v Brně: Navzdory větru, navzdory dešti (aktualizováno)

 
2018-brno

pátek, 18. května 2018

První loňský Den s Fleetem poznamenaly mrazy a sněžení, ten letošní zase postihl silný déšť. A i když deštivé počasí a celkově nepříznivá předpověď část přihlášených hostů odradily, nakonec si cestu do golfového centra Kaskáda našlo rovných 140 zástupců provozovatelů vozových parků. Ty doplnilo 78 reprezentantů automobilek a dalších partnerů akce na celkový počet 218 účastníků.

 

„Ten loňský sníh byl asi přece jenom lepší,“ poznamenal jeden vystavovatelů. V proudech vody přesto manažeři pod deštníky přebíhali k přistaveným automobilům, aby se seznámili s jejich vlastnostmi při testovacích jízdách.

Dopolední program nicméně zahrnoval také přednáškovou část, která se samozřejmě odehrávala pod střechou, takže zhruba polovina zúčastněných zástupců vozových parků zůstávala v suchu. Druhá polovina pak čekala ve foyer na své objednané testovací jízdy rezervované přes portál testujauto.cz, nebo se nacházela za volantem některého z 68 testovacích automobilů. V odpoledních hodinách déšť polevil, na chvíli dokonce ustal, a to se okamžitě projevilo na zvýšeném „provozu“ mezi stánky. 

 

Zaměřeno na bezpečnost a TCO

Dopolední program sestával ze čtyř přednášek, které po úvodním slovu moderátora Petra Kubáska a Martina Mensy ze společnosti Club 91, s.r.o., zahájili pánové Pavel Novotný a Antonín Polák ze společnosti Toyota Central Europe. Ti krátce představili rozšířený fleetový tým největší světové automobilky a následně její aktivity zacílené na firemní klientelu. A jak se ukázalo, je toho opravdu hodně. Již zanedlouho se na trhu objeví zcela nová generace modelů Auris a RAV4, o firemní zákazníky dnes v prodejní sítí pečuje 31 fleetových specialistů a osm specialistů na užitkové vozy, ve kterých se nabídka Toyoty v nedávné době výrazně rozšířila a zkvalitnila s nástupem aktuální generace modelu Proace. Toyota je pověstná kvalitou a spolehlivostí svých aut a také proto nabízí na Proace bezkonkurenční záruku na pět let s limitem milion (!) kilometrů. LUV dostupné ve třech délkových verzích se navíc může pochlubit nosností až 1,4 tuny. Pro přepravu osob je zase v nabídce pět různých provedení modelu Proace Verso. Nabídka užitkových vozů Toyota by pak nebyla úplná bez terénního pickupu Hilux, který dostal nový motor 2,4 D-4D, který nabízí oproti předchůdci s obsahem 2,5 l o 15 procent vyšší točivý moment a navíc je k dispozici v nižších otáčkách. Na základě tohoto vozu pak lze realizovat ve spolupráci se specializovanými dodavateli celou řadu úprav a nástaveb. 

Ve druhé prezentaci seznámil Petr Ptáček ze společnosti Princip možnosti a výhody spojení se skupinou Eurowag, která je jedním z největších evropských poskytovatelů platebních řešení pro silniční mobilitu. Toto spojení vytváří prostor pro další zlepšování služeb, ale také pro integraci telematiky s dalšími odvětvími. V rámci služby Webdispečink, která je lídrem na našem trhu telematických řešení, dojde letos k dalšímu rozšiřování funkcionalit. Představena bude například nová aplikace pro autopůjčovnu,  která významně zefektivní způsob rezervace poolových vozidel, rozlišení typu jízdy a identifikaci řidiče přímo na mobilním telefonu. V nabídce se objeví také nový hardware, který umožní mnohem jednoduší instalaci GPS jednotky do vozidla.

Třetím příspěvkem byla přednáška Davida Nadažyho, lektora společnosti Dekra CZ, který se zaměřil na možnosti zvyšování provozní bezpečnosti motivací a výcvikem řidičů. Upozornil na nejčastější nešvary a příčiny nehod nebo zvýšeného opotřebení techniky a ukázal, jak lze efektivně s řidiči pracovat v zájmu zlepšení situace ať již teoretickými nebo praktickými školeními. 

Posledním příspěvkem v dopolední přednáškové části byl zajímavý rozbor TCO v segmentu lehkých užitkových vozidel, kterého se ujal Radovan Mužík ze společnosti Fleet Partners. Jak upozornil, většina lehkých užitkových vozů je pořizována a provozována v menších a středních firmách a vybírány jsou (při splnění požadavků na objem nákladového prostoru či nosnost) téměř výhradně pouze podle pořizovací ceny. O skutečné ekonomické efektivitě ovšem vypovídá jiný ukazatel, kterým jsou celkové náklady provozu (TCO). A ty se mohou u jednotlivých vozů významně lišit, přičemž neexistuje přímá úměra mezi pořizovací cenou a celkovými náklady na ujetý kilometr. Vzhledem k velkým rozdílům v provozních nákladech a vysokému počtu najížděných kilometrů je tedy v případě užitkových vozů přístup metodou TCO velmi důležitý.

 

V rámci akce se prezentovaly automobilové značky Toyota, Lexus, Peugeot, Citroën, Jaguar, Land Rover, Iveco, Kia, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Nissan, Ford, Renault a užitkové vozy Mercedes-Benz. Jako dodavatelé fleetů se prezentovaly společnosti Webdispečink, CCS Česká společnost pro platební karty a síť servisů Stahlgruber. Vedle testovacích jízd se tak mohli návštěvníci dozvědět leccos zajímavého o telematických službách pro správu vozového parku, o palivových kartách a také o možnostech kvalitního servisu v nezávislé servisní síti.  

     

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz