Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Jak to vidím » Co by měl splňovat z hlediska parametrů, ceny a infrastruktury elektromobil, abyste mu dali ve firmě šanci, nebo dokonce přednost před konvenčním pohonem? Patříte z hlediska budoucího vývoje spíše mezi odpůrce nebo zastánce elektromobility?

Co by měl splňovat z hlediska parametrů, ceny a infrastruktury elektromobil, abyste mu dali ve firmě šanci, nebo dokonce přednost před konvenčním pohonem? Patříte z hlediska budoucího vývoje spíše mezi odpůrce nebo zastánce elektromobility?

 

čtvrtek, 14. dubna 2016

Tomáš, Janák, vedoucí oddělení vnitřní správy, ÚHÚL Brandýs nad Labem, organizační složka státu

Tomáš, Janák, vedoucí oddělení vnitřní správy, ÚHÚL Brandýs nad Labem, organizační složka státu

Z hlediska budoucího vývoje patřím spíše mezi zastánce elektromobility. Co se týče parametrů a spolehlivosti především, již v tuto chvíli z tohoto dle mého názoru vychází elektromobil lépe než automobil s klasickým spalovacím motorem, neboť provozní náklady jsou u elektromobilu pouhým zlomkem provozních nákladů automobilu s motorem spalovacím. Elektromobil má také pouze nepřímé emise, lepší dynamiku jízdy, je celkově jednodušší, a tudíž je i jeho poruchovost minimální v porovnání s poruchovostí vozu se spalovacím motorem. Ale abychom mohli uvažovat o zařazení těchto aut do naší flotily, tak by musela být cena příznivější než dnes, nejlépe srovnatelná s klasickými automobily, dojezd by musel vzrůst minimálně na 500 km a muselo by dojít k zásadnímu rozšíření sítě rychlodobíjecích stanic.

 
 
Ing. Jiří Novotný, finanční ředitel, Actavis CZ, a.s.

Ing. Jiří Novotný, finanční ředitel, Actavis CZ, a.s.

Elektromobil současnosti je stále plný kompromisů a omezení. Na druhou stranu mám osobně z jízdy s elektromobilem velmi příjemnou zkušenost. Elektromobil může být v blízké budoucnosti poměrně silně zastoupen v případě městského a příměstského provozu s denním nájezdem do 150 km. Podaří-li se výrobcům snížit pořizovací cenu tak, aby byla průměrná nákladová cena za kilometr jízdy srovnatelná s průměrnou nákladovou cenou u automobilu s klasickým pohonem, pak má elektromobil velkou šanci nahradit část vozového parku. Mezi nevýhody elektromobilu tedy stále patří pořizovací cena, rychlost dobití akumulátoru a dojezdová vzdálenost. Naopak výhodou jsou nízké provozní náklady (s ohledem na životnost akumulátoru), snazší a levnější údržba.

 
 
Bc. Jan Kubásek, vedoucí odboru, Odbor doprava, Divize SM, Česká pošta, s.p.

Bc. Jan Kubásek, vedoucí odboru, Odbor doprava, Divize SM, Česká pošta, s.p.

U nás v současnosti dva elektromobily testujeme v Praze. Jedná se o modely Peugeot Partner a Nissan eNV 200, a až jejich provoz vyhodnotíme, rádi se podělíme o zkušenosti. Já osobně jsem příznivcem elektromobility, dokonce vzhledem k soutěži o BMW i3 aktuálně nakupujeme v Bille. Co kdyby...

 
 
Kamil Navrátil, Facility Services Coordinator, Supermarkety a hypermarkety Albert, AHOLD Czech Republic, a.s.

Kamil Navrátil, Facility Services Coordinator, Supermarkety a hypermarkety Albert, AHOLD Czech Republic, a.s.

Aby mohl být elektromobil zařazen do firemních vozových parků, tak musí mít zaručený dojezd asi tak 600 kilometrů na nabití. Dále by musely na všech hlavních tazích fungovat v dostatečném množství rychlonabíječky. Osobně si umím představit, že ujedu okolo pěti set kilometrů, pak budu čekat půl hodiny na nabíjení a zase budu pokračovat v jízdě. Síť nabíječek by ale musela být opravdu hustá, se stanicemi v garážích nákupních center, kancelářských budov a podobně. Cena elektromobilu bude asi vždy vyšší, takže aby to mělo z ekonomického hlediska logiku, měly by to během tří – čtyř lete vyrovnat úspory na provozních nákladech. Já osobně tomu věřím. Myslím, že elektromobily budou jednou standardní součástí vozového parku řady společností, ale nebude to dříve než za pět – osm let.

 
 
Ing. Pavel Šmíd, Vedoucí oddělení 132 MTZ, Odbor 13 Hospodářské správy, Generální ředitelství cel

Ing. Pavel Šmíd, Vedoucí oddělení 132 MTZ, Odbor 13 Hospodářské správy, Generální ředitelství cel

Elektromobily v naší organizaci uplatníme jen stěží. Je to dáno charakterem činnosti bezpečnostního sboru a myslím, že na tom stejně budou i ostatní ozbrojené složky státu včetně policie a armády. Uplatnění elektromobilů vidím v organizacích a firmách s trochu poklidnějším způsobem života. Já osobně bych klidně malý elektromobil přivítal pro soukromé použití na různé kratší cesty. Elektromobilům fandím i z pohledu ochrany životního prostředí a se zájmem vstřebávám informace o tom, kam až dnešní vývoj postoupil, jak daleko se s takovým autem již dá cestovat, které automobilky investují do vývoje a podobně. Nicméně i bez ohledu na všechna pozitiva a negativa nevidím zatím u nás pro elektromobily vzhledem k povaze provozu naší organizace širší uplatnění.

 
 


 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz