iFLEET » Jak to vidím » Jak se u vás díváte na manažerské automobily? Komu a k čemu jsou určeny a jaké jsou na ně kladeny nároky?
V našem případě se nedá hovořit přímo o manažerském vozidle. Máme kategorii firemní vozidlo pro všechny a jediný rozdíl je v druhu firemního vozidla. Nájezd je nicméně omezen 30 000 km ročně při čtyřletém leasingu, a to včetně soukromých kilometrů, které si zaměstnanci platí. Kategorie aut máme podle pracovní funkce, v podstatě jde o servisní techniky, střední management (tzv. Core Account Team Members) a vyšší management (Executives). Nakupujeme vozy Kia Cee´d, Škoda Octavia a Superb, VW Passat a Sharan, pro nejvyšší pozice pak BMW řady 3 a 5. Celkem máme ve fleetu zhruba šedesát aut. Nemáme tedy v Car Policy vozový park rozdělen na Benefit Car a Management Car, máme prostě všichni stejná pravidla pro užívání firemních aut a jediným rozdílem je kategorie vozu.
Manažerský automobil je vozidlo, které bude reprezentovat náš vyšší střední management. Vozidlo by mělo být větší a luxusnější a mělo by splňovat ve standardu výbavu, která není obvyklá u běžných služebních vozidel. Jedná se například o kožené sedačky, vyhřívané přední sklo, nízkoprofilové pneumatiky a někdy také o automatickou převodovku. Také motory jsou většinou ty nejsilnější, které jsou pro daný model v nabídce. Vzhledem k tomu, že máme flotilu složenou z vozů značky Škoda, byl pro nás výběr manažerského vozidla jasnou volbou. Stal se jím model Superb a dnes navíc přemýšlíme o tom, zda do této kategorie nezařadíme také nový Kodiaq.
Manažerský automobil máme definován jako model spadající do nižší střední třídy. Minimální výbava zahrnuje klimatizaci, centrální dálkové zamykání, mechanické zabezpečení a podobně. Jednotlivé manažerské pozice mají stanoven rozpočet na měsíční splátku operativního leasingu a tomu pak odpovídá další výbava na přání. V současnosti provozujeme devět vozidel v této kategorii, značek Škoda a Ford.
Manažerský vůz je v naší společnosti definován jako vůz střední nebo vyšší třídy s vyšším důrazem na úložný prostor. Barva, značka nebo palivo nehraje tolik roli, a protože je vozidlo bráno i jako jakási forma benefitu, tak je finální výběr i trošku věcí dotyčného manažera. To, z čeho si bude dotyčný vybírat, je však dáno jeho zařazením. Těchto aut provozujeme ve firmě devět.