Zcela nový Elroq RS

Mladá Boleslav, 16. června 2025 – Šest měsíců po světové premiéře zcela nového modelu Škoda Elroq, který spadá do populárního segmentu kompaktních elektrických SUV, uvádí Škoda Auto na trh vrcholný model RS. Nejnovější člen rodiny RS má dva elektromotory o celkovém systémovém výkonu 250 kW a je vybaven pohonem všech kol. Elroq RS nabízí elektrický dojezd více než 540 km v režimu WLTP, specifické výbavové prvky verze RS a bohatou standardní výbavu. Je také nejlépe akcelerujícím vozem v současné modelové nabídce značky Škoda, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za 5,4 s.

 „Elroq RS je dalším důležitým krokem v rozvíjející se elektrické budoucnosti značky Škoda. Spojením naší hrdé tradice RS s inovativními technologiemi vzniká nový vrcholný model, který dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 5,4 s. Elroq RS poskytuje tento vzrušující výkon spolu s dojezdem přesahujícím 540 km. Naše první plně elektrické kompaktní SUV vzalo trh útokem již během prvních měsíců. V dubnu bylo evropskou jedničkou mezi všemi čistě elektrickými vozy. Do konce května si jej objednalo celkem přibližně 70 000 zákazníků. Tato čísla potvrzují, že Elroq je atraktivní volbou. Jsme přesvědčeni, že Elroq RS přispěje k tomuto úspěchu a nastaví nová měřítka tím, že nabídne skvělou kombinaci radosti z jízdy a každodenní použitelnosti.“

 Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto

„Modely RS značky Škoda tradičně spojují dynamiku a sportovní vzhled s vyváženými jízdními vlastnostmi a praktičností. Elroq RS není výjimkou. Nejnovější člen naší rodiny vozů RS nabízí systémový výkon 250 kW a dojezd více než 540 km. Adaptivní podvozek DCC dokonale kombinuje sportovní charakter a komfort. Pokud jde o design, Elroq RS zavádí do našeho portfolia modelů RS nový designový jazyk Modern Solid. Jeho lesklá černá maska Tech‑Deck Face dokonale ladí s černými akcenty, které jsou charakteristickým znakem našich nejdynamičtějších modelů. Díky tomuto atraktivnímu mixu vlastností je Elroq RS ideálním společníkem pro každodenní cesty.“

Johannes Neft, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Technického vývoje

Dynamická prezentace na severu České republiky
Media Launch se koná v testovacím centru Aurel Polygon na severu České republiky, 30 minut jízdy od Mladé Boleslavi, kde se Elroq vyrábí. Polygon je vývojové a inovační centrum pro rozsáhlé testování technologií, vozidel a jejich komponentů. Provádí se zde široké spektrum funkčních, zátěžových a dalších testů. Součástí testovací plochy o rozloze 52 000 m² jsou testovací tratě pro pokročilé asistenční, brzdové a stabilizační systémy. Pro testování odolnosti karoserie a dalších částí vozidla je k dispozici štěrková trať. Speciální zóna slouží k testování vozidel za hranicí jejich provozních možností. Vozy lze testovat také na površích, jako je dlažba a vymletý povrch.

Baterie s kapacitou 84 kWh, elektrický dojezd více než 540 km, rychlé nabíjení s nabíjecím výkonem až 185 kW
Elektromotory modelu Škoda Elroq RS, které jsou umístěné na přední a zadní nápravě, mají celkový výkon 250 kW a zajišťují pohon všech kol. Stejně jako Enyaq RS zrychluje Elroq RS z 0 na 100 km/h za 5,4 s. Jedná se tak o dosud nejlépe akcelerující sériové modely značky Škoda. Maximální rychlost činí 180 km/h. Vysokonapěťová baterie se skládá z dvanácti modulů a má brutto kapacitu 84 kWh, resp. netto kapacitu 79 kWh, což umožňuje maximální elektrický dojezd více než 540 km v režimu WLTP. Nabíjecí výkon až 185 kW na rychlonabíjecích stanicích na stejnosměrný proud umožňuje dobití baterie z 10 % na 80 % kapacity za přibližně 26 minut. Při nabíjení střídavým proudem o nabíjecím výkonu 11 kW se baterie nabije z 0 % na 100 % kapacity za osm hodin. Součinitel odporu vzduchu u modelu Elroq RS dosahuje hodnoty 0,267.

Adaptivní podvozek a Matrix-LED přední světlomety součástí standardní výbavy, exkluzivní kola z lehké slitiny
Dynamický vzhled vozu podtrhují černé designové prvky karoserie a exkluzivní kola z lehké slitiny o velikosti až 21". Adaptivní podvozek a progresivní řízení zajišťují vynikající jízdní dynamiku v každé situaci. Rozsáhlá standardní výbava také zahrnuje moderní Matrix-LED přední světlomety a Top LED zadní světla s animovanými ukazateli směru. Součástí standardní výbavy je rovněž elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s masážní funkcí.

Typický styl verze RS: Černé designové prvky a nový jedinečný matný odstín
Charakteristické vizuální prvky verze RS přispívají k dynamickému vzhledu vozu. Lišty kolem bočních oken, střešní ližiny, nápis Škoda na kapotě a na pátých dveřích a kryty vnějších zpětných zrcátek jsou lakovány v černé barvě. Vůz má rovněž specifický přední nárazník. Součástí zadního nárazníku je typický reflexní pruh táhnoucí se po celé šíři vozu. Přední blatníky zdobí logo RS. Automobil je možné objednat celkem v jedenácti barvách karoserie, z nichž čtyři jsou nemetalické, šest metalických a jedna nová exkluzivní matně šedá, která je k dispozici pouze pro model Elroq RS. Limitovaná edice matně šedého exteriéru je kombinována s detaily lakovanými v černé barvě, k nimž patří kliky dveří, vnější zpětná zrcátka a zadní střešní spoiler. Standardem jsou černá 20" kola z lehké slitiny Draconis s novými matně černými kryty, na přání jsou k dispozici nová 21" kola z lehké slitiny Vision v antracitové barvě. Zatmavená zadní boční okna a zadní sklo (Sunset) a akustická boční skla zajišťují elegantní vzhled a komfort v každé situaci.

Chytré parkování prostřednictvím mobilního telefonu, podpora služby Powerpass
Modernizovaná aplikace MyŠkoda podporuje nové funkce automatického parkování. S funkcí parkování na dálku může řidič ovládat parkovací manévry prostřednictvím aplikace MyŠkoda v chytrém telefonu. Funkce parkování na dálku umí zaparkovat vůz do řady podélně i kolmo stojících vozidel. Uživatel s klíčem se musí nacházet v těsné blízkosti vozu, zatímco vozidlo a mobilní telefon spolu komunikují prostřednictvím Bluetooth. Po zvolení požadovaného typu manévru se Elroq RS samostatně postará o řízení, brzdění a samotný pohyb. Další funkcí ovládanou prostřednictvím aplikace MyŠkoda je uložený parkovací manévr na dálku. Jakmile se vozidlo přiblíží k jednomu z pěti příjezdů k parkovacím místům, které si předem zapamatovalo, dokáže samo automaticky zajet na požadované místo. Majitel přitom nemusí sedět ve voze, ale spustí a sleduje celý parkovací manévr na svém chytrém telefonu poblíž vozidla.

S tarify Powerpass pro veřejné nabíjení budou moci zákazníci snadno nabít svou baterii na jednom z téměř 900 000 dobíjecích míst v celé EU (kromě Portugalska a Rumunska). Powerpass brzy nabídne novou strukturu tarifů. Ta přinese větší pohodlí řidičům využívajícím především síť IONITY a ve většině případů sníží náklady na nabíjení. Powerpass je univerzální služba umožňující zákazníkům využívat dobíjecí místa, aniž by museli mít kartu konkrétního provozovatele dobíjecího místa či mobilní aplikaci, nebo museli řešit problémy s autorizací apod.

Ceny a další informace pro konkrétní trhy budou brzy k dispozici na webových stránkách Škoda Auto. Díky funkci Plug & Charge, která umožňuje bezproblémovou autorizaci na kompatibilních nabíjecích stanicích, je nabíjení stejnosměrným proudem nabíjecím výkonem až 185 kW vždy pohodlné.